יום חמישי, 31 ביולי 2008

מה אני באמת רוצה?

שאלה טובה (אפילו מעולה, כנראה שאולי קריטית) ששווה לבדוק שוב ושוב.
איך לבחור מה להגשים? יש הרי אינספור דברים שאפשר. כמות בלתי נתפסת ממש של אפשרויות.

המזל הוא (כנראה שלא באמת קשור למזל אלא יותר אל טבע הדברים) שבאופן טבעי יש בכל אחד מאיתנו העדפות שהולכות ומתעדכנות ככל שאנחנו חיים יותר וחווים יותר. בפשטות, כל אחד רוצה דברים קצת/הרבה אחרים וזה טבעי שזה כך.
והשאלה הזו בעצמה (מה אני באמת רוצה?) מביאה אותנו קרוב קרוב אל הידיעה של מה שאנחנו באמת רוצים. המידע קיים שם, נשאר רק לחשוף אותו. בעצם מספיק להתעניין בעדינות והתשובה נמצאת. ודרך אגב, הרבה פעמים היא לא בדיוק עולה כמילים. שימו לב גם אל תחושות ותמונות וחוויות שלא באמת אפשר לתחום בסימנים המוסכמים הקרויים "מילים".

נסתכל רגע על ארבעת חלקי השאלה ביתר עניין:

1. מה
במילים אחרות מה המהות של מה שאני רוצה. פשוט מה המהות. לא מה נדמה לי ייתן לי את זה, את המה. לא ה"איך" בדיוק זה יקרה. אלא מה זה בכלל.

2. אני
במילים אחרות העדפותיי האישיות ולא כאלה שנראות טוב, שרכשתי בהשאלה מהסביבה, שנחשבות שוות. אלא שלי אני. אם אני משאירה את כל הריצוי בצד לרגע ומתמקדת בי.

3. באמת
במילים אחרות מתחת ומעבר לכל השקרים, האשליות, הזיופים, הפחדים, הקנאות, ההשוואות. מה באמת. מה האמת. לא מה שנראה טוב. מה שאמיתי לי בתוכי ומהדהד חזק ונכון.

4. רוצה
במילים אחרות משתוקק, כמה, ראוי, בא לי, נכון לי, טוב לי, אוהב, שומע קליק בלב, מוכן לקבל ובגדול. יש מחשבה ויש רצון. יש חיבור אל הדהוד עמוקה בתוכי.

אז,
בין אם מדובר על נושא קטנטן ופעוט או על נושא עצום ומשמעותי לי, השאלה הזו מחזירה אותי שוב ושוב אל המהות של התשוקות העמוקות ביותר שלי, ובהן כדאי לי להתמקד ואותן כדאי לי לזכור ולשאוף להגשים. הכוחות הפועלים במקרה הזה עצומים פי מונים מאשר כשאני מנסה ליצור דבר מה "בערך" בכל בחינה שהיא, ובטח כשאני מנסה להגשים רצון שאינו באמת מדויק לי.

מוזמנים להעלות תשובות שעלו בכם לשאלה הזו, גם כאן.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נהדר.

תודה על התזכורת.

עכשיו מקווה לאסוף כוח בשביל לעשות עם זה משהו.

אנונימי אמר/ה...

זה כל כך נכון אחד הדברים שחוסמים לחלוטין את היצירתיות שלי היא שיש לי מאות רעיונות מדהימים ואני מנסה לעושת צעד קטן בכמה כיוונים ולעיתים נדירות מסיימת דבר אחד עד הסוף. "הרבה בדימיון, מעט בחיים" אמר על זה שלמה ארצי.

אורן נוטוביץ אמר/ה...

שלום,
פעם פגשתי באיש חכם שאמר לי: "באם תקשיב טוב תמצא את כל התשובות לשאלות שמציקות לך!!!" הקשבתי ומצאתי! היום קוראים לכך: "תקשור" אך השם לא משנה, חשובה התוצאה.

באהבה ואור, אורן נוטוביץ
אתר: www.orentikshur.com